Rabu, 18 November 2015

Adakah Jarak Reiki mitos?

Adakah Jarak Reiki mitos?

Reiki adalah sejenis penyembuhan tenaga yang bermula di Jepun. Anda mungkin berfikir Reiki sebagai berhadapan muka, tangan-on terapi, menawarkan bantuan dengan segala-galanya daripada tekanan untuk meningkatkan kadar penyembuhan selepas pembedahan. Ia digunakan lebih dan lebih oleh hospital-hospital di seluruh dunia dan terapi Reiki menjadi diakui sebagai pujian diterima oleh perubatan arus perdana. Tetapi saya rasa anda tidak tahu bahawa pengamal Reiki untuk menghantar tenaga Reiki kepada pelanggan, di tempat lain, walaupun di seluruh dunia, dan masih menghasilkan keputusan yang hebat.

Begitu juga dengan radio dan televisyen isyarat, tenaga Reiki boleh disebarkan pada jarak yang luas. Tidak seperti Radio dan TV bagaimanapun tenaga Reiki adalah rohani petunjuk, dan pemancar dan penerima adalah yang paling sering manusia. Reiki juga boleh digunakan untuk membantu haiwan kesayangan kita mencapai kehidupan yang bahagia lebih sihat, atau meringankan hantaran.

Reiki, walaupun rohani dalam bentuk, adalah tenaga fizikal tetap. Apabila sains berkembang, satu cara untuk mengukur unsur-unsur lebih misteri dunia kita akan dapat melihat Reiki menjadi lebih diterima dalam perubatan barat dan timur.

Pengamal Reiki akan menguruskan melalui telefon atau e-mel masa yang saling boleh diterima. Pada masa ini pelanggan akan mencari tempat di mana mereka boleh berehat, mungkin dengan muzik yang menenangkan dan pencahayaan. Yang lebih santai dan selesa penerima lebih berjaya keputusan. Kemudian lebih separuh berikut dan jam hingga satu jam pengamal menyiarkan atau penyembuhan beliau tenaga Reiki kepada pelanggan dengan menggunakan kaedah yang sama seperti mereka akan jika mereka berada dalam bilik yang sama. Pengamal itu kadang-kadang akan menggunakan anak patung bersaiz manusia atau diagram untuk membantu dalam nya visualisasi pelanggan.

Kejayaan berbeza dengan penyembuhan jarak sama seperti dalam bersemuka sesi. Beberapa pelanggan melaporkan perasaan seolah-olah pengamal berada di bilik itu, atau bahawa mereka dapat merasakan orang tangan yang lain pada badan mereka. Reaksi-reaksi ini bergantung kepada kedalaman sambungan diwujudkan dan penerimaan pelanggan. Lain-lain telah mengatakan bahawa mereka telah merasakan kehangatan, atau perubahan suhu, melihat warna, rasa berat atau berat, atau mungkin tidur. Selalunya satu sesi cukup untuk pelanggan untuk merasa lebih baik dan diukur sebagai badan terus pulih dengan sendirinya, aduan utama mungkin akan hilang sama sekali. Rawatan lanjut sering diperlukan bagaimanapun untuk penyembuhan lebih lengkap dan keseimbangan.

Masa dan pengasingan perlu tidak lagi menjadi faktor dalam penyembuhan orang lain. Keputusan yang menakjubkan boleh dicapai dengan jarak Reiki dan ia boleh dihantar di mana-mana masa mudah bersama, di mana-mana dua orang yang berkenaan. Sebagai pengamal Reiki, anda perlu mempercayai kebolehan anda sendiri, seperti yang anda percaya kepada tenaga Reiki itu sendiri.

Setiap seorang daripada kita mempunyai potensi untuk memanfaatkan sumber tenaga ini untuk kepentingan diri kita dan orang yang kita sayangi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar