Rabu, 18 November 2015

Kilasan Hot dalam lelaki adalah perkara biasa

Kilasan Hot dalam lelaki adalah perkara biasa

Hot flashes lelaki adalah perkara biasa. Secara umum mereka pada lelaki berlaku hampir sekerap yang dalam yang mereka lakukan untuk wanita. Rasa panas lelaki bagaimanapun tidak biasanya mendengar, sama seperti menopaus lelaki jarang dibincangkan. Salah satu sebab utama untuk ini adalah bahawa ramai lelaki tidak membincangkan hakikat bahawa mereka mengalami rasa panas kerana mereka merasa malu mengenainya. Fakta perkara ini ialah bahawa gejala menopause pada lelaki boleh dijangka kerana keadaan yang dikenali sebagai andropos, atau menopaus lelaki.

Berkelip lelaki biasanya disebabkan oleh perkara-perkara yang sama yang menyebabkan gejala-gejala menopaus di kalangan wanita, iaitu turun naik hormon. Sama seperti dalam wanita, hot flashes lelaki boleh juga disebabkan oleh kesan sampingan daripada sesetengah ubat-ubatan preskripsi yang mereka boleh mengambil satu lagi masalah kesihatan yang tidak berkaitan. Rasa panas lelaki boleh dirawat dengan terapi ubat-ubatan tradisional, namun ada banyak kepentingan dalam mencari pendekatan dadah bukan yang lebih semula jadi untuk melegakan hot flashes pada lelaki.

Ia juga menjadi lebih biasa bagi lelaki mengalami berkelip akibat daripada rawatan untuk masalah prostat, dan kanser prostat khususnya. Sebahagian daripada rawatan dalam jenis kes biasanya termasuk terapi hormon sebagai sebahagian daripada rejim rawatan pemulihan. Dari penyelidikan mengenai perkara ini, ia akan kelihatan bahawa terdapat kekurangan daripada rawatan bukan perubatan untuk hot flashes lelaki yang terus berkerja. Kebanyakan ubat tradisional siram panas tidak sesuai untuk lelaki kerana kesan sampingan yang mungkin negatif.

Namun begitu ada suatu produk ubat bukan baru yang menunjukkan janji besar, dan sebenarnya dicadangkan oleh beberapa doktor pakar dalam rawatan Menopaus. Produk adalah merupakan Band jenis bantuan produk yang diletakkan di sekeliling sambungan atas jari kelingking, berhampiran dengan kuku jari. Ia adalah mudah untuk digunakan pada bila-bila masa dan laporan menunjukkan pengurangan hampir serta-merta dalam kesan flash yang panas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar