Rabu, 18 November 2015

Jenis-jenis Sakit Belakang Yang Anda Patut Tahu

Jenis-jenis Sakit Belakang Yang Anda Patut Tahu

Dorsalgia atau sakit belakang adalah penyakit yang semua orang biasa dengan. Setiap individu pada satu ketika masa atau lain-lain telah mengalami sakit belakang. Secara sakit belakang dianggap sebagai apa-apa jenis ketegangan, rasa tidak selesa atau sakit yang berasal dari tulang belakang atau kawasan-kawasan yang bersebelahan. Kesakitan kebanyakannya berasal daripada otot, tulang, saraf, sendi atau dari tempat lain di tulang belakang. Kebanyakannya terhad dalam toraks dan rantau kayu, ia sering membentang turun ke kaki dan pelvis. Kesakitan boleh menjadi kronik atau tiba-tiba. Sakit belakang boleh diklasifikasikan kepada kategori yang berbeza bergantung kepada lokasi ia timbul daripada.

Sakit belakang atas, sakit belakang rendah, tulang ekor dan sakit leher adalah kategori. Nama-nama membayangkan mereka muncul pada laman web mereka dinamakan selepas. Ini sakit perjalanan dari satu tempat ke tempat lain sekali tinggi. Namun selain dari, belakang sakit boleh menjadi beberapa jenis bergantung kepada jenis kesakitan. Kategori adalah sakit belakang kronik, sakit belakang yang teruk, sakit belakang mekanikal dan sakit belakang neuropathic. Semua ini adalah sama ada sebab neuropathic neuropathic atau bukan atau gabungan kedua-duanya. Membincangkan mereka rapat akan membantu anda mempunyai pemahaman yang lebih baik tentang sifat yang berbeza daripada sakit belakang. Ini juga akan membantu anda menganalisis dan mengenal pasti anda dan memastikan ia dirawat dengan sewajarnya.

Sakit kronik adalah bahawa yang terus lebih tiga bulan dengan sakit akut dan sensasi cucukan yang membuat aktiviti hampir mustahil dengan cara yang. Ini boleh disebabkan kerana Arthritis, cakera degeneratif, isu-isu saraf atau keadaan lain yang berkaitan dengan tulang belakang. Ia memberikan kesakitan sehingga dirawat sepenuhnya. Sakit akut adalah kes kesakitan yang amat sangat yang antara antara paining tetap tajam kepada sakit membosankan. Ini boleh disebabkan oleh tisu yang rosak, otot atau beberapa jenis lain kecederaan. Terapi fizikal berbuat baik kepada ini jenis kesakitan. Mereka biasanya mengurangkan atau benar-benar hilang dalam masa tiga minggu. Tetapi jika kesakitan berlaku lebih kerap, maka sakit kronik adalah kemungkinan besar untuk berkembang. Mereka boleh berlaku disebabkan oleh sama ada kekurangan senaman atau kerana gangguan emosi.

Sakit mekanikal adalah satu bentuk yang sangat biasa sakit yang mendapat meningkat selepas aktiviti fizikal, batuk, bersin dan lain-lain Kesakitan akut dan boleh merebak di bahagian lain dan menyebabkan biasa kerana sciatica, penyakit cakera, patah dan lain-lain sakit neuropathic berlaku kerana ada sebab-sebab yang jelas . Otak terus menghantar isyarat rasa sakit disebabkan saraf motor rosak. Rawatan sakit kronik bekerja dengan baik dalam hal ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar