Rabu, 18 November 2015

Kesihatan dan Penyembuhan Hartanah Seluruh Ulas

Kesihatan dan Penyembuhan Hartanah Seluruh Ulas

Apa Adakah Ulas?

Ulas adalah tunas bunga kering daripada pokok malar hijau yang tumbuh di kawasan iklim tropika. Selepas mereka dituai, bunga matahari kering. Majoriti ulas ditanam di Asia digunakan untuk menghasilkan rokok dipanggil "Kretek." Tetapi hasil tuaian yang berkualiti tinggi yang dikhaskan untuk eksport ke pasaran rempah.

Apa Adakah Properties perubatan mereka?

Ulas Seluruh mempunyai beberapa ciri-ciri perubatan yang kuat yang telah dikenali selama beratus-ratus tahun, terima kasih di sebahagian besar kepada penggunaan berterusan mereka dalam bidang perubatan Aryuvedic. Dalam iklim tropika mereka telah digunakan sebagai ubat untuk semua syarat-syarat berikut: kudis, taun, malaria dan batuk kering

Berikut adalah ciri-ciri penyembuhan utama dikaitkan dengan serbuk cengkih keseluruhan dan minyak pati cengkih.

Rangsangan sistem penghadaman. Ulas menggalakkan aliran enzim di dalam perut yang boleh membantu penghadaman kelajuan, meningkatkan metabolisme dan melegakan kembung perut. Ulas juga telah digunakan secara tradisional untuk menghentikan muntah.

Digunakan sebagai anestetik tempatan berkesan. Bunga cengkih dan minyak cengkih telah lama digunakan dalam bidang pergigian untuk melegakan kesakitan. Ini adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kepekatan tinggi eugenol.

Gunakan sebagai antispasmodic. A tuam diperbuat daripada ulas boleh mengurangkan sakit otot, kekejangan dan kekejangan. A teh yang dibuat dengan cengkih juga berkesan untuk menekan batuk.

Ulas adalah anti-bakteria, anti-virus, anti-kulat dan antiseptik. Ini menjadikan ia sesuai sebagai makanan tambahan meningkatkan kekebalan tubuh setiap hari.

Ulas amat antiparasit dan boleh membantu dalam penghapusan pelbagai parasit usus.

Ulas bertindak sebagai penghalau serangga semulajadi.

Bagaimana nak guna

Ulas Seluruh dapat serbuk dan diambil secara dalaman dan / atau digunakan secara luaran. Berikut adalah beberapa cara untuk menggunakan ulas berdasarkan keadaan diberikan:

Taun

Dalam merawat gejala yang paling teruk taun, rebus kira-kira 4 gram bunga cengkih dalam 3 liter air sehingga 1/2 cecair sejat. Kemudian minum cecair yang tinggal.

Batuk

Chew satu atau dua ulas dicampur dengan satu sudu teh 1/2 madu. Sebagai alternatif anda boleh membuat teh ulas dengan mengikuti resipi di atas.

Sakit telinga

Rendam ulas keseluruhan dalam bijan atau minyak kelapa selama 2-3 jam. Kemudian letakkan cengkih dalam telinga, yang sangat berhati-hati untuk tidak meletakkan mana-mana sahaja berhampiran gegendang telinga.

Kekejangan otot / sakit

Mengisar beberapa ulas menjadi serbuk halus menggunakan pengisar kopi dan bercampur dengan 1-2 sudu bijan, zaitun atau minyak kelapa. Letakkan tuam ke atas kawasan yang terjejas.

Parasit

Mengisar bunga cengkih dan mengambil 1 sudu teh setiap hari. Bagi ubat ini berkesan anda perlu meneruskannya sehingga enam bulan.

Sakit gigi

Mengisar ulas menjadi serbuk dan campurkan dengan satu sudu teh madu dan kemudian letakkan di kawasan yang terjejas mulut.

Sakit perut dan / atau muntah-muntah

Minum teh cengkih dan / atau mengunyah 1-2 ulas berhati-hati. Sebagai alternatif, campurkan 1 sudu teh serbuk cengkih ke dalam air dan minum.

Rangsangan imun harian

Saya menggunakan ulas hampir setiap hari dengan mengambil satu kapsul penuh serbuk cengkih. Itulah kira-kira 1/2 daripada satu sudu teh. Saya mengambil 1 hari cuti setiap minggu atau lebih.

Di mana dapat membeli

Ulas keseluruhan boleh didapati di kebanyakan pasar raya. Saya cadangkan bahawa anda membelinya keseluruhan dan mengisar mereka sendiri sebagai ulas pra-tanah akan kurang kuat disebabkan oleh pengoksidaan. Juga, cuba untuk mencari ulas organik jika boleh. Sebagai ubat ulas yang agak murah. Anda akan dapat untuk membeli 100g ulas untuk kurang daripada $ 5 US.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar